4 juli i Grand Rapids

Da er vi fremme i Grand Rapids, vi ankom i går kveld, her kommer vi til å bli 3 dager ifb med 4 juli feiring.

Jeg og Remi kjørte en skikkelig Amerikansk frokost:

Men det var en lang vei til Grand Rapids.. Vi kom jo “ut” fra Sør Dakote etter to-tre dager med rett-frem kjøring til Duluth i Minnesota. Vi hadde to overnattinger her, på Best Western midt i byen.. Masse norsk historie her også, som jeg egentlig hadde tenkt å se litt på ..det er et par bygninger som blant annet kongeparet besøkte for en stund siden. Men.. slik gikk det ikke – det ble en tur ut på kvelden, ned til piren der alle resturanter og pubber ligger. Traff en bråte med hyggelige folk som ba oss med ut på båt tur, å det sier man jo ikke nei til. Det var en temmelig svær båt også, vi var vel 10-12 stykker – men det var ennå plass til masse flere. Jeg fikk ikke lov til å kjøre båten, men jeg fikk styre musikken…en stund 🙂 .. Så vi suste ut fra havnen til Oslo Ess og Jokke, utrolig flott tur å veldig morsomt å få sett litt av kystlinjen også…
Litt utpå kvelden, natten..morgene,, (sånn i 04-05:00 tiden) – så kjørte vi inn til en strand der det var bål og en liten sammenkomst. Hoppet av båten og traff en stein med det ene benet, landet fryktelig feil å hørte det gikk litt sånn galt..Gjorde litt vondt, men ingen krise. Selvfølgelig når jeg våknet på motellet igjen litt utpå – så var høyre kne totalt krise.
St Marys i Duluth er bra plass, kjempe service.. “HEY GUYS! We got a Norwegian here!” 🙂 .. Masser av trivelige folk som fortalte om besteforeldre fra Norge og når dem traff kongen for noen år siden. Sykehuset i seg selv var også supereffektivt, etter dem hadde knattet polisenummer så var det på med sykehusfrakk og avgårde til røngen å greier.. ingenting brukket.
Dag to i Duluth ble i all hovedsak på motellet, dagen etter var det egentlig ikke noe bedre. Det er egentlig ikke no spess bra i dag heller – jeg hinker ennå rundt å ynker meg 🙂 .. MC kjøring går bra, men det er en solid jobb dette med å komme seg av og på sykkelen… Det er iallefall litt underholdning for Tom og Remi da 😀
Uansett, kom oss til Eagle River dagen etterpå – fikk sjekket inn på Super8 utpå kvelden der å begynte plnalegging av den påfølgende dagen. Vi bestemte oss for å ta fergen fra Manitowoc til Ludington (330 dollar!!). Vi klokket vel inn på ca 320 miles i går pluss en 3-4 timers fergetur, temmelig lang dag 😀
Ferge ut fra Manitowoc

Men nå er det altså 2-3 dager her i Grand Rapids, med 4 Juli feiring.