Australia tour 2014, fremme i Perth.

Kom endelig frem til Perth i går ettermiddag, det var ikke så helt galt å fly ned til Australia fra India – men det er nå uansett et stykke. Fra Delhi til Kuala Lumpur (Kuala Lumpur var en strøken flyplass forresten) så er det rett under 5 timer flytid (å så med taxing å sånn så drar det seg for over 5 da..men). Samme fra Kuala til Perth – 5 timer ish.

Perth:

Anyway, nå blir det ca 5500 km med motorsykkel kjøring fra Perth sør-vest til Darwin på toppen der. Denne turen har jeg faktisk måtte jobbe litt mere med en vanelig. Vi skal jo kjøre vestkysten av Australia, og der har man ikke like mye turisme som på østkysten. Dette betyr jo blant annet at det ikke er like mye overnattings steder på veien, det er også i det store å hele mindre folk her. Vest kysten er litt mere bushen liksom, her må man ha med litt kanner med bensin på enkelte strekk – og da dette med overnatting, for man vil gjerne ligge på et hotell ellerno og ikke i telt.

Duxton Hotell, første hotellet på turen. Legger perfekt plassert i Perth sentrum.:

Så denne gangen har vi booket samtlige overnattings steder på forhånd, det betyr jo da igjen også at ruten er temmelig spikret. Så igjen – skal man følge kysten, så er det ikke så veldig mye valg i det hele tatt. Utfordringen vi har er påsken som legger beslag på veldig mye rom samt at det på enkelte steder er gruvedrift. Gruvedriften må jo ha folk til å jobbe, å de booker gjerne hele motell i slengen – de betaler gjerne også overpris så det ekke lett. Men nå er allt bekreftet og verifisert, timet og tilrettelagt 🙂

Her er grovskissen på turen, det er jo et solid stykke tur.:

Turen vil stort sett gå på asfalt, men det blir noe grus og sand, å så kan vi velge noen ruter litt utifra vær og vind. Så det blir ikke harley denne gangen, vi har booket 3 bmw’r – 2 stk 1200 og en 800. Mer om sykklene senere, vi skal hente dem på søndag så da blir det nok noen bilder å sånn tekniske ting…ventiler og newton å sånne ting. stempel…

Alt er giftig i Australia, det finnes vistnok slanger som kan drepe deg 2 ganger bare ved å se på deg. Så har du flygehaier, vampyr elefanter og ninja dingoer – så her er det bare å holde øynene åpne. Det som vi har blitt fortalt er at man skal være veldig forsiktig med å kjøre motorsykkel ved soloppgang og solnedgang – utleier av sykkel har sagt at det skal vi rett å slett bare prøve å drite i. Grunnen til dette er at mange dyr ligger i veibanen i de timene – å treffer du en emu (?) i 80 km/t så er ikke det noe stas. Vanskelige å se er dem også… DERFOR…

…Så var jeg i dag oppe tidlig (grunnet litt lett jet-lag). Å til min store skrekk så er klokken nå 09:20 og solen skinner – jeg er temmelig sikker på at den har…skunnet..en god stund allerede. Dette er ikke bra – for vi har jo hatt en godt innarbeidet rutine på “Ruller klokken 10” på turene våre, nå frykter jeg at noen vil komme med “Rulle klokken 9” – noe som fort kan få gjennomslag siden solen går ned relativt tidlig. fuck.. 🙂

Lunch ved marinaen i Perth – rar farge på den den appelsin juicen der gitt. he-he:

Remi og Tom sitter vel på fly til Singapore nå tror jeg, mener dem lander rett før midnatt her nede. Så jeg får sette meg til i lobbyen nede å vente på dem slik at vi kan få lagt ut et tour-start bilde. Nå er det ut å finne litt strømadaptere til telefoner, pc’r, høytalere og ipads. ( jeg kjører jo ATEATT(TM) – All The Electronics All The Time)

ATEATT :

(nei – jeg har ikke skrudd på sånn automatisk feilretting av staving å/og sånn nei. Da vil det bare bli klinisk å kjønnsløst – fyll på med komma og gramatikk selv 🙂 )

Sykkler hentes som nevnt på søndag morgen, så det betyr at vi har fredag og lørdag kveld satt av til Perth. *plystrer jaws theme*.