Trasketur på Isla Carenero

Med en luftfuktighet på 1000 og 30 grader i skyggen så er det ikke mange meterne man kan gå før svetten renner. Men man kan jo ikke sitte å trøkke i en bar hele dagen heller da.. Sitte å banne og sverte fordi detta internettet de skryter så fælt av å ha, overhodet ikke fungerer. Det er helt episk elendig, jeg har jo også gått til innkjøp at et sim kort for å få litt 2G overføring – like ille det. Nå skal man jo ikke sitte å kope på nettet på ferie, men, kjekt å ha. Booke litt flybiletter, sjekker kart,,,,høre på musikk.
Uansett, eieren sa vi egentlig bare burde ta båt. Regntiden vil ikke slippe helt, og siden veiene stort sett består av gjørme så kan man regne med å gå på snørra når man balanserer seg rundt her.

Den “veien” man ser over der er det jeg vil nå kalle en “ok” standard. Det er iallefall litt forskjellige steder å få fotfeste, og så er det ikke så ille med gjørme. Jeg gikk gjennom bildene mine men jeg har faktisk ikke noen bilder av stiene vi gikk på…mye av det kan vel ikke heller kalles stier en gang. Som man ser så er det søppel da, overalt. Søppel og gjørme, helt til man treffer et hotell område da..

..der er det ofte litt med strøkent, å så er det jo da selvfølgelig noen områder der man kan gå på stranden, å da er det bare kos,gøy&morsomt.

Vi hadde egentlig tenkt å gå nordover opp til spissen av øyen, men den ideen skrapa vi fort med det føret vi hadde. Så vi tok en båt rundt til andre siden av øyen og gikk oppover der. (Jeg oppover, bortover, nordover..man må liksom ha vært der..). Samma… Noe bedre på den siden da, men man trasker rundt i lunkent saltvann som kommer ut av regnskogen, gjerne sammen med litt tomme plastfalsker og øl bokser. Gjørmen trenger seg opp mellom tærne og man ballanserer så godt man kan for å holde seg på bena. Alt dette samtidig som man svetter fra absolutt hver eneste pore i kroppen. Det er så fuktig og varmt at man ikke kan tru det.
Ikke bare fælt da…regnskog er jo flott også.

Så får man jo litt strender avogtil, slik at man kan få vasket av seg litt gjørme på føttene og vasse rundt litt.

Vet ikke hvor langt vi gikk, kanskje 2 kilometer en vei – å så tilbake igjen. Vi har hatt litt regn her de siste dagene, vi slapp heldigvis unna det verste. Nå har det jo ikke så mye å si om det regner litt, er jo gjennombløt fra før uansett.

Mye flotte idylliske steder opp langs kysten av denne øya da, å hadde jeg hatt en dugende telefon og litt internett så skulle jeg lagt ut litt flere bilder. Men nå har iPad’n bestemt seg for at den ikke vil laste ned flere bilder,,,så da blir det sånn.

Bildet over er fra toppen av øya, på vei oppover så hadde vi blitt forbigått av flere surfere.. Var visst en plass for de litt mere viderekommene her oppe. De var så langt ute at det ikke var mye vi fikk sett da. Ser kult ut sånn surfing asså.