Lang lang dag

I går ble det en drøyt lang dag, vi startet 06:30 med Safari i Jim Corbet parken som varte en 2-3 timer. Før vi så begynte prosessen med å sjekke ut fra hotellet som også tok fryktelig lang tid, det er så avsinding omstendig alt sammen. Men vi rullet avgårde rett før 12:00.

Ruten i går gikk fra Jim Corbet/Ramnagar hvor vi tok veien til venstre rett i byen der mot Bail Parao. Inn til Haldwani, hvor vi hadde hard-core-intens bykjøring, før vi fant broen over elven som tok oss direkte ned til Sitarganj. I Sitarganj så hev vi oss på en vei som egentlig ikke er en vei, den er så ille at google maps nekter å bruke den som rute, episk ræva. (vei 125 inn til Kathima).. Grunnen til dette valget er at grunleggeren av Sikh religionen har sitt fødested og tempel her, Nanakmata, så da fikk vi inn et besøk der også før vi fartet videre innover mot Nepalgrensen i snart stummende mørke.

Banbase er grensebyen til den Nepalske byen Bhimdatta, og her svidde vi av mange mange timer i alskens skjema og papirarbeide. Vi skulle jo over med biler og sykkler, å dette da alt for sent på kvelden slik at ting hadde begynt å stenge, klokka var vel 23:00 når vi slapp baggen ned i resepsjonen.

Nå er det frokosttid i Bhimdatta, det var kjærkomment for det var ikke så mye som en snickers å oppdrive når vi kom frem. Her snakker vi skur og bål på utsiden, folk som vasker klær i små dammer etc. Etter frokost er det forhåpentligvis kun en liten halvtime på politistasjonen for å få et klistremerke på skiltene til sykkel og bil.