Svipptur til Chadigarh

I dag var det to valg, enten ta turen ned til Agra og Taj Mahal eller stikke opp til Chandigarh å hilse på gamle kompiser. Det vakke så vanskelig valg, så klokken 11  i dag satt jeg på propell fly opp til Chandigarh.

Det var rart å være tilbake her etter så lang tid, nå hadde sågar den nye flyplassen åpnet også (internasjonal å greier), så Indiana Jones faktoren hadde gått betraktelig ned da. Men byen var stort sett den samme, det lille jeg så av den – var vel egentlig kun i Mohali, da jeg var bedt på middag hos Nitin og hans kone som jeg har kjent i mange år siden IONOR tiden.

Kake fikk jeg tilogmed, “indian sweet” som jeg sier – de har liksom klart å konsentrere sukkeret til å bli enda mere søtt.

Fikk masse digg Indisk mat – men jeg kan jo ikke sitte å knipse bilder av mat heller. Men det over her var noe helt nytt “iddli” heter det – dampede svampaktige greier – litt spicy mend ikke mye. Veldig digg.

Et vanelig nabolag i Mohali, dette er da fra verandaen på leiligheten til Nitin i sector 78, kun 3 minutter fra kontoret der jeg pleide å jobbe.

Nitin og hans kone på bildet under her, bra folk dette. Thanks for the food and very good tea guys, highly appreciated !! 🙂

Jeg tok fly opp (40 minutt), men det vakke sjangs for å fly tilbake da alt var fullt. Men en sms til Jaswant fikset det kjappt og etter kort tid så sto det en bil utenfor for å kjøre meg til Delhi igjen. Det er en drøy tur i bil, jeg har kjørt den en del ganger før – går kjappt 5 timer med en kaffepause å litt bensinfylling etc. Men det ekke så galt, prismessig er det jo billigere en fly (ca 6000 INR en vei), å så kommer man jo rett til hotellet.

Trafikken nerrover her er kødden, vi hadde også litt regn den første timen – ser ikke frem til slik trafikk og eventuelt vær på MC. Jo fortere man kommer seg på mindre veier jo bedre.

Rett rundt halveis så var det stopp på rasteplass, det er fullt av dem. Dhaba heter jo de standard plassene (gatekjøkken), men denne gangen stoppet vi på en plass som lå i sammenheng med et finere hotell.

Var tilbake i Delhi rett før 23:00 å jeg og sjføren fant frem til resten av folket som hadde annektert en plass på en takresturant midt inne på Connaught place. Sjåføren som kjørte meg ned sitter ute til høyre bak der.. trivlig fyr.

I morgen kommer denne mc fyren for å levere sykkla vi skal bruke på tirsdag. Det er jo ingenting som går som det skal, så alle papirene vi skal ha har han glemt igjen i en by. To av sykklene kommer ikke klokken 10:00 som først avtalt, men rett før 08:00 (ser på klokka nå at det er fem timer til… akk o w) – å så kommer det en sykkel sent på kvelden. Hvorfor….ingen vet.. 🙂